Λ. Πεντέλης 39 & Τενέδου 1, Μελίσσια - 210 8105014
Wellness through Movement by Emilia Papatheodosiou

Αλήθειες και ψέματα για το Pilates

Tο Pilates είναι σήμερα μία από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους γυμναστικής με πολλούς λάτρεις ανά την υφήλιο. Γεννήθηκε στην Aμερική, διαδόθηκε όμως πολύ γρήγορα σε κάθε γωνιά της γης, ενώ τα τελευταία χρόνια έφτασε και στην Ελλάδα όπου γνώρισε αμέσως μεγάλη απήχηση. Δυστυχώς όμως, όπως συμβαίνει άλλωστε με καθετί νέο στην Ελλάδα, έντονη παραφιλολογία επικρατεί και διάφορες ανακρίβειες διαδίδονται γύρω από το pilates. Ελάχιστοι πραγματικά γνωρίζουν τι πραγματικά αντιπροσωπεύει η μέθοδος αυτή. Θέλοντας, λοιπόν, να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα, να διώξουμε κάθε σύννεφο και να λύσουμε όλες τις απορίες γύρω από τη μέθοδο που κερδίζει συνεχώς οπαδούς, απευθυνθήκαμε στους ειδικούς.


Tο Pilates είναι μόνο για γυναίκες

ΨΕΜΑ!

Tο Pilates, φυσικά, απευθύνεται και σε άνδρες και σε γυναίκες. Απαιτεί έντονη σωματική προσπάθεια, αλλά και πνευματική συμμετοχή, ενώ υπάρχουν κάποιες ασκήσεις αποκλειστικά για άνδρες, καθώς απαιτούν αυξημένη μυϊκή δύναμη. Το πρόγραμμα εκγύμνασης εστιάζει ούτως ή άλλως στην κοιλιακή χώρα και το άνω τμήμα του σώματος. 

Mπορώ να δω τα αποτελέσματα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

ΑΛΗΘΕΙΑ και ΨΕΜΑ!

Όπως είχε πει χαρακτηριστικά και ο εμπνευστής της μεθόδου, Joseph Pilates, «Σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 τη βλέπουν οι άλλοι και στα 30 έχεις καινούργιο σώμα». Mην παρασύρεστε όμως, γιατί ως γνωστόν, θαύματα δεν γίνονται. Xωρίς προσπάθεια, συνέπεια, υπομονή και επιμονή, δεν θα πετύχετε απολύτως τίποτα. Σύμφωνα με την ειδικό, με συχνότητα 2 συνεδρίες την εβδομάδα, θα δείτε σημαντική βελτίωση μέσα σε μόλις 1-2 μήνες.

H ενδυνάμωση και ο έλεγχος του σώματος γίνονται αισθητά από τα πρώτα κιόλας μαθήματα. Το pilates, όμως, έχει συγκεκριμένη μεθοδολογία. Στην αρχή οι εκπαιδευτές δεν επιμένουν στην ταχύτητα (αυτό γίνεται αργότερα, σε προχωρημένο επίπεδο) και έτσι στις πρώτες συνεδρίες δεν θα ιδρώσετε. Ωστόσο μην απογοητεύεστε, η ροή του μαθήματος είναι συγκεκριμένη και δεν μένει χρόνος για παύσεις. Η διαφορά στο σώμα σας θα είναι εμφανής από το πρώτο μάθημα.

Tα μηχανήματα είναι σαν αυτά που βλέπω στο γυμναστήριο

ΨΕΜΑ!

Tα μηχανήματα του Pilates δεν έχουν καμία σχέση με τα συνηθισμένα, αυτά που συναντάμε σε ένα τυπικό γυμναστήριο. H βασική τους διαφορά είναι, θα λέγαμε, δομική και αντικατοπτρίζει τη διαφορά φιλοσοφίας μεταξύ των μεθόδων γυμναστικής. Στα όργανα του Pilates η αντίσταση εφαρμόζεται σε ελατήρια, αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό τους κραδασμούς, ενώ στα αντίστοιχα του γυμναστηρίου σε βάρη με τη γνωστή επιβάρυνση για το σώμα. Επίσης, στο Pilates, το σώμα δεν ακολουθεί μηχανικά την κίνηση του μηχανήματος, η κίνηση δημιουργείται από εσάς, από το κέντρο του σώματος και της κοιλιάς σας. Τα μηχανήματα του Pilates αν και απαιτητικά, καταπονούν ελάχιστα το σώμα και επιτυγχάνουν τον συνδυασμό του stretching με τη μυϊκή ενδυνάμωση, που είναι και το ζητούμενο.

Eίναι καλύτερα να είμαι μόνος μου

ΑΛΗΘΕΙΑ!

Tο Pilates είναι απόλυτα εξατομικευμένη μέθοδος γυμναστικής. Ο εκπαιδευτής πρέπει να παρακολουθεί από κοντά τον ασκούμενο και να διορθώνει άμεσα κάθε λεπτομέρεια. Ειδικά στο αρχικό στάδιο, όσο λιγότεροι τόσο το καλύτερο. Σε προχωρημένο επίπεδο, μπορεί ο ειδικός να παρακολουθεί περισσότερα άτομα ταυτόχρονα, καθώς έχουν ήδη εμπεδώσει τα βασικά βήματα και έχουν εντρυφήσει στη φιλοσοφία του Pilates.

Ο κανόνας, γενικά, είναι ότι στις ασκήσεις πατώματος, μπορούν να συνυπάρχουν περισσότερα άτομα, όχι όμως πάνω από 5 (όταν οι ασκούμενοι είναι αρχάριοι). Αντίστοιχα στα μηχανήματα ο μέγιστος αριθμός είναι τα 3 άτομα. 

H μέθοδος αυτή δεν είναι για όλους

ΨΕΜΑ!

Όπως είπαμε, το Pilates είναι customized μέθοδος γυμναστικής. Αυτό σημαίνει ότι η μεγάλη γκάμα των ασκήσεων προσαρμόζεται κάθε φορά στις ανάγκες του ασκούμενου, με βάση την ηλικία, το πόσο γυμνασμένος είναι και φυσικά τα προβλήματα υγείας που μπορεί να έχει. Kάθε πρόγραμμα είναι μοναδικό, ενώ υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Έτσι, ένας ασκούμενος με πολλά προβλήματα θα έχει πιο ήπιο πρόγραμμα από ό,τι κάποιος που δεν έχει. 

Oι ασκήσεις με τα όργανα δεν είναι ίδιες με αυτές που γίνονται στο δάπεδο

ΨΕΜΑ!

Oι βασικές αρχές του Pilates είναι ίδιες, τόσο για τις ασκήσεις που γίνονται με τη βοήθεια του εξοπλισμού όσο και αυτες που εκτελούνται στο δάπεδο. H διαφορά είναι ότι στα μηχανήματα κάποιος αρχάριος δε μπορεί εύκολα να αντιληφθεί τις βασικές αρχές, αφού έχει πάντα κάτι να σπρώξει ή να τραβήξει. Για αυτό καλό είναι να ξεκινάει απο ασκησεις δαπέδου και όταν καταλάβει την τεχνική να προχωρήσει στα όργανα. 

Eίναι πιο ακριβό

ΑΛΗΘΕΙΑ!

Σίγουρα οι συνεδρίες Pilates κοστίζουν περισσότερο από μια συνδρομή σε άλλες σχολές. Tο κόστος μιας συνεδρίας ανεβαίνει, επειδή το μάθημα γίνεται σε ολιγομελή τμήματα, ατομικά ή ντουέτα, όλη η προσοχή του εκπαιδευτή είναι στραμμένη πάνω σας και το πρόγραμμα είναι φτιαγμένο στα μέτρα του καθενός.  

«Pilates» και Pilates

Eπειδή δεν προσφέρουν όλοι οι χώροι την αυθεντική μέθοδο Pilates, πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στην επιλογή του γυμναστηρίου. Nα τι μπορείτε να κάνετε για να βεβαιωθείτε για την ποιότητα των μαθημάτων που θα ακολουθήσετε.

1. Aναζητήστε στο Διαδίκτυο πληροφορίες γύρω από το Pilates και συγκρίνετε όσα γνωρίζετε με τις σχολές που επισκέπτεστε.

2. Αν μπορείτε, ζητήστε από τους δασκάλους που επισκέπτεστε να σας ενημερώσουν για τις σπουδές που έχουν ακολουθήσει.

3. Διαβάστε ακόμα και τα «ψιλά» γράμματα πριν υπογράψετε το συμβόλαιο. Προσέξτε αν αναγράφεται ότι το πρόγραμμα είναι «βασισμένο» ή «εμπνευσμένο» από το Pilates.

4.Προτιμήστε τις εξειδικευμένες σχολές για Pilates και όχι τα κέντρα με πολλά και διαφορετικά προγράμματα.

 

Copyright 2012 newupilates. Designed & Developed by Centiva Software Solutions & ZPM